11.04.2019

CRESCO GROUP potvrdil pozíciu lídra trhu novostavieb, mení názov aj logo

Najsilnejší rezidenčný developer na Slovensku CRESCO GROUP vlani predal vo svojich projektoch rekordných 728 nových bytov. Z nich 95% tvorili byty v aktuálne najväčšom projekte nového bývania na Slovensku – v bratislavských Slnečniciach. Záujem ľudí bývanie v novej štvrti tak medziročne vzrástol takmer o štvrtinu. Každý piaty až šiesty predaný byt v novostavbách v hlavnom meste pripadal na Slnečnice.

,,Už tretí rok po sebe sme potvrdili pozíciu lídra v predaji bytov na Slovensku. Úspech projektu Slnečnice, ktorý bude rásť až do roku 2030, nás veľmi teší. Naším plánom je v tomto roku spustiť predaj ďalších projektov v rámci Slnečníc, predstaviť nové projekty v hlavnom meste a posilniť naše aktivity v Česku. V Prahe na jar spúšťame výstavbu prvej fázy projektu UNIQ Tesla,“ uviedol Ján Krnáč, výkonný riaditeľ CRESCO REAL ESTATE na Slovensku, a dodal: ,,Zo spoločnosti CRESCO REAL ESTATE sa za 25 rokov jej existencie postupne stal silný regionálny developer s rastúcimi aktivitami a ambíciami. Aj preto nastal ideálny čas na zmenu vizuálnej identity spoločnosti – v tomto roku meníme logo a názov na CRESCO REAL ESTATE. Veríme, že s novou vizuálnou identitou sa nám podarí ešte viac rásť a expandovať nielen doma, ale aj na európskom trhu.“

Nové logo developera z dielne reklamnej agentúry MADE BY VACULIK podčiarkuje význam slova CRESCO, ktoré v latinčine znamená rast. Vyjadruje jednak rast spoločnosti a expanziu na nové trhy a tiež odráža hlavnú činnosť, ktorej výsledkom sú rastúce budovy. Rast je v logu znázornený jednoduchým vizuálnym jazykom. Nové logo je prvým krokom ku kompletnému redizajnu značky. 

V rastúcom trende pokračoval vlani aj predaj bytov v Slnečniciach a prekonal aj očakávania developera. Podiel developera na trhu rezidenčných novostavieb v Bratislave tak v minulom roku narástol na takmer 20 percent*. 

„Sprísnenie podmienok poskytovania hypoték platné od 1. januára 2019 sa odzrkadlilo v náraste počtu predaných bytov v poslednom kvartáli 2018, ktorý bol najsilnejší,“
hodnotí Michal Pauer, riaditeľ predaja CRESCO REAL ESTATE.

Podľa jeho slov stále platí, že najväčší záujem je o dvojizbové byty. Dobre sa však predávali aj jednoizbové byty a v konečnom dôsledku aj väčšie – troj - a štvorizbové. „Typickým zákazníkom Slnečníc je rodina s deťmi, kde majú rodičia od 25 do 40 rokov, prípadne bezdetný pár,“ približuje M. Pauer.

Potvrdzuje to aj fakt, že viac ako 85 percent bytov v projekte si ľudia kupujú na bývanie. Zvyšok tvoria investičné nákupy, či už s cieľom profitu z následného predaja po kolaudácii alebo prenájmu. „Tento pomer je však stále na veľmi prijateľnej úrovni, keďže drvivá väčšina bytov je predaných na bývanie,“ dodáva M. Pauer.

V minulom roku sa v Slnečniciach opäť rozšírili aj nákupné možnosti, keď v nákupnom centre Slnečnice Market pribudla gastrozóna s množstvom prevádzok. Počas roka pribudlo aj športové centrum pre deti LEON Jungle Park a tento rok pribudlo aj veľké rodinné centrum LEON – tanec voda, zábava, relax.

Aktuálne je v Slnečniciach vo výstavbe 1 550 bytov. Najbližšie pôjde do predaja etapa C4 v zóne Viladomy s 382 bytmi a etapa A4 v zóne Mesto s 360 bytmi. Vývoj predaja počas tohto roka sa bude podľa Michala Pauera odvíjať od troch faktorov – nárastu cien, ktorý bude určite kontinuálne pokračovať, zníženia dostupnosti financovania bytov a taktiež nízkej ponuky nových bytov na trhu.

* Predaj bytov v novostavbách v Bratislave dosiahol v roku 2018 celkovo 3 773 bytov, Zdroj: analýzy spoločnosti Bencont Investments

Späť na všetky novinky